ARLINGTON, VIRGINIA - OCTOBER 30: U.S. Marine Corps Gen. Kenneth McKenzie, commander of U.S. Central Command, speaks as a picture of the operation targeting Abu Bakr al-Baghdadi is seen during a press briefing October 30, 2019 at the Pentagon in Arlington, Virginia. Gen. McKenzie and Hoffman spoke to the media to provide an update on the special operations raid that targeted former ISIS leader Abu Bakr al-Baghdadi in Idlib Province, Syria.   Alex Wong/Getty Images/AFP

جنرال فرانک مکنزی به عنوان فرماندۀ نیروهای امریکایی در افغانستان گماشته شد

neshananews

03 July 2021

پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا اعلام کرده که جنرال فرانک مکنزی به عنوان فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان گماشته شده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ملی امریکا روز گذشته (جمعه، یازدهم سرطان) در یک نشست خبری در واشنگتن گفته است که آقای مکنزی در بخش جنگی مسوولیت فرماندهی عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان را بر عهده دارد.

پیش از این جنرال مکنزی به عنوان رییس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحدۀ امریکا فعالیت می‌کرد.

آقای کربی می‌افزاید که اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای خارجی در کشور تا یک ماه دیگری در سمت خود باقی خواهد ماند. اما به گفتۀ او، مسوولیت جنگی آقای میلر به جنرال مکنزی واگذار شده است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی امریکا خاطرنشان می‌سازد که مأموریت نیروهای امریکایی در افغانستان نیز پس از این به حفاظت از دیپلمات‌های امریکایی و حفظ روابط با نیروهای امنیتی افغانستان خلاصه خواهد شد.

این تغییرات در فرماندهی نیروهای امریکایی در افغانستان در حالی به میان می‌آید که روند خروج کامل این نیروها از افغانستان به گونۀ رسمی تا یک ماه دیگری به پایان خواهد رسید. با این حال، پنتاگون تأیید می‌کند که صدها نیروی امریکایی در کابل باقی خواهند ماند.