پولیس زن

جنگ‌جویان طالبان دو پولیس زن را در بادغیس تیرباران کردند

عاطفه غفوری

17 November 2020

اعضای شورای ولایتی بادغیس می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان دو پولیس زن را در این ولایت تیرباران کرده‌اند.

عبدالعزیز بیگ، عضو شورای ولایتی بادغیس در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این دو مأمور پولیس شام دیروز (دوشنبه، ۲۶ عقرب) در منطقۀ «لامان» از مربوطات شهر قلعۀ ‌نو در مسیر هرات – بادغیس تیرباران شده‌اند. منطقه‌یی که به گفتۀ آقای بیک، محل حضور طالبان است.

آقای بیگ می‌افزاید که این دو پولیس زن کارمندان بخش جنایی فرماندهی پولیس ولایت بادغیس بودند که پس از سپری کردن چند روز رخصتی در هرات در حال بازگشت به بادغیس بودند. او از انتقال پیکرهای این دو پولیس زن به شفاخانۀ مرکزی بادغیس خبر می‌دهد.

مسوولان فرماندهی پولیس ولایت بادغیس اما به تماس‌های پیاپی خبرگزاری نشانه پاسخ نمی‌دهد. راحله نادری، رییس ادارۀ زنان در ولایت بادغیس وقوع این رویداد را تأیید می‌کند. او اما می‌گوید که تاکنون جزییات کامل این رویداد به دسترس آنان قرار نگرفته است.

منابع محلی نیز می‌گویند که نسبت این دو پولیس زن، خشو و عروس بوده است که برای رخصتی از بادغیس به هرات رفته بودند. شاهراه هرات – بادغیس به دلیل وجود ایست‌های بازرسی‌ طالبان مسیر ناامنی برای افراد نظامی و کارمندان دولتی شمرده می‌شود. هرازگاهی طالبان مسافران را در این مسیر تیرباران می‌کنند.