روحانی و عبدالله

حسن روحانی: صلح در افغانستان به نفع ثبات منطقه است

neshananews

20 October 2020

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران می‌گوید که برقراری صلح در افغانستان منجر به تأمین ثبات در منطقه خواهد شد.

بر اساس خبرنامه‌یی که شام دیروز (دوشنبه، 28 میزان) از سوی شورای عالی مصالحۀ ملی نشر شد، آقای روحانی این مطلب را در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان در تهران مطرح کرده است. به نقل از این خبرنامه، آقای روحانی می‌افزاید که کشورش از صلح پایدار و قابل قبول برای مردم افغانستان با حفظ دستاوردهای شهروندان این کشور، حمایت می‌کند.

آقای روحانی خاطرنشان می‌سازد که تأمین صلح پایدار در افغانستان به نفع ثبات منطقه خواهد بود و زمینۀ مبادلات گستردۀ اقتصادی را بین کشورها فراهم خواهد ساخت.

بر اساس معلومات دفتر رسانه‌یی شورای عالی مصالحۀ ملی، رییس جمهور ایران از نتیجۀ مثبت گفت‌وگوهای جاری صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر ابراز امیدواری کرده است.

گفتنی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی اخیراً به منظور تقویت اجماع منطقه‌یی پیرامون صلح به ایران رفته است. او از این پیش به هند و پاکستان سفر کرده بود. ایران هرچند تأکید دارد که این کشور روابط دولت با دولت را ترجیح می‌دهد، اما رابطه‌اش را با گروه طالبان نیز برقرار داشته است. مقام‌های ایرانی این موضوع را رد نمی‌کنند، اما می‌گویند که روابط ایران با طالبان محدود است.