صفری

حسین‌بخش صفری برای دومین بار در صدر درجه‌بندی فدراسیون جهانی «جوجیتسو» قرار گرفت

neshananews

30 June 2020

حسین‌بخش صفری، ورزش‌کار حرفه‌یی کشور برای دومین سال پی‌درپی در درجه‌بندی فدراسيون جهاني «جوجيتسو» در بخش مبارزۀ آزاد مقام اول را گرفت. نام آقای صفری سال گذشته نیز در صدر این جدول قرار داشت.

این ورزش‌کار کشور امروز (سه‌شنبه، دهم سرطان) در برگۀ فیس‌بوکش نوشته است: «افتخار دارم كه در آخرين درجه‌بندي فدراسيون جهاني جوجيتسو، رشته فول كونتكت، در سال ٢٠٢٠ ميلادی براي دومين سال پي‌درپی در مقام نخست قرار گرفته‌ام.»

جوجیتسو یک هنر رزمی و در اصل جاپانی است. هدف از تمرین جوجیتسو آموختن استفاده از تمامی بدن به عنوان سلاح و تمام بدن مهاجم به عنوان هدف ضربه است. حسین‌بخش صفری، در این رشته ورزشی کارنامه‌های درخشانی دارد. او در مسابقات بین‌المللی جوجیتسو که پارسال در هند برگزار شده بود، با شکست سه حریفش توانست سه مدال طلا را به دست بیاورد. همچنان در بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی ۲۰۱۷ که در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شده بود، توانست مدال طلایی این مسابقات را کسب کند.

حسین‌بخش صفری در مسابقات آسیایی جوجیتسو که سال گذشته در شهر اولان‌باتور کشور مغولستان برگزار شده بود، توانست در بخش «فول کونتکت» یا مبارزۀ آزاد جوجیتسو به مدال طلا و در رشتۀ مبارزات جوجیتسو به مدال برونز دست یابد.