5768686868678

حمایت شوراهای ولایتی از نیروهای امنیتی؛ نیروهای داوطلب جنگ در چوکات نهادهای امنیتی تنظیم شوند

neshananews

05 August 2021

اعضای شوراهای ولایتی کشور در یک موضع‌گیری مشترکی از نیروهای امنیتی کشور در برابر طالبان اعلام حمایت کرده و می‌گویند که نیروهای داوطلب جنگ در برابر طالبان باید در چوکات نهادهای امنیتی تنظیم شوند.

رییسان شوراهای ولایتی امروز (پنج‌شنبه، چهاردهم اسد) یک روز پس از نشستی با رییس‌جمهور غنی در یک نشست خبری در کابل حضور یافته و از نیروهای امنیتی کشور اعلام حمایت کرده‌اند.

در اعلامیۀ مشترک اعضای شوراهای ولایتی آمده که اعضای این شوراها از دستاوردهای دو دهۀ گذشته و نیروهای امنیتی کشور حمایت می‌کنند.

در این اعلامیه از گروه طالبان به دلیل آن چه بی‌احترامی این گروه به ارزش‌های دینی، اسلامی و انسانی در کشور گفته شده، انتقاد شده است. طبق این اعلامیه، طالبان به درخواست مردم برای تأمین صلح پاسخ نگفته و به جای آن جنگ را شدت بخشیده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، به همین دلیل اعضای شوراهای ولایتی در کنار نیروهای امنیتی قرار گرفته و در برابر طالبان خواهند ایستاد.

در این اعلامیۀ از سازمان ملل متحد، امریکا و جامعۀ جهانی خواسته شده که در شرایطی که از سوی این شورا حساس خوانده شده است، از نظام جمهوری در افغانستان حمایت کنند.

این در حالی است که سه روز پیش رییس‌جمهور غنی بسیج ملی را در برابر طالبان اعلام کرد. پس از آن باشنده‌گان هرات سپس کابل و سایر ولایات کشور با سر دادن شعارهای الله‌اکبر از نیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند.

این شعار نمادین در روزهای پسین به مهم‌ترین شعار حمایت از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در برابر طالبان بدل شده است.