IMG-20210706-WA0012

حمله‌های تهاجمی طالبان بر مرکز جوزجان عقب زده شد

neshananews

06 July 2021

مسوولان محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که نیروهای امنیتی در جریان دو روز گذشته حمله‌های تهاجمی پی‌درپی گروه طالبان بر مرکز این ولایت را عقب زده‌اند. به گفتۀ آنان، طالبان حمله‌های گسترده‌یی را بر پاسگاه‌های نیروهای امینتی و دفاعی در منطقۀ «سه‌شنبه تپه» در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان راه‌اندازی کرده‌اند.
عبدالقادر مالیه، معاون والی جوزجان امروز (سه‌شنبه، پانزدهم سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که در این نبرد در حدود ۸۰ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و یا زخمی شده‌اند. آقای مالیه دربارۀ شمار کشته ‌شده‌گان و زخمیان این رویداد جزییات مفصل ارایه نمی‌کند.
معاون والی جوزجان تأیید می‌کند که نیروهای هوایی ارتش مواضع جنگ‌جویان طالبان در روستای استراتژیک «سه‌شنبه تپه‌» را نیز آماج قرار داده‌اند. به گفتۀ آقای مالیه، در این رویداد یک فرمانده خیزش‌های مردمی جان باخته است. آقای مالیه اضافه می‌کند که در حال حاضر منطقۀ «سه‌شنبه تپه» در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قرار دارد.
این در حالی است که از یک ماه به این‌سو طالبان با راه‌اندازی حمله‌های متعددی در منطقۀ «سه‌شنبه تپه» تلاش دارند کنترل این ناحیه را در اختیار بگیرند. تاکنون اما موفق به تصرف این منطقۀ استراتژیک نشده‌اند. این ناحیه در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان موقعیت دارد.