غور

حمله بر کاروان ارتش؛ 18 جنگ‌جوی طالبان در غور کشته شدند

عاطفه غفوری

08 April 2020

در حملۀ گروه طالبان بر کاروان اکمالاتی نیروهای ارتش در غرب کشور 18 جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند. مسوولان ارتش می‌گویند که آنان تلفات سنگینی را به گروه طالبان وارد کرده‌اند.

سیدآقا حسینی، سخنگوی پایگاه ۲۰۷ ظفر ارتش در غرب کشور به خبرگزاری نشانه می‌گوید که گروه طالبان شام دیروز (سه‌شنبه، نوزدهم حمل) در منطقۀ «حصارک» ولسوالی شهرک ولایت غور بر کاروان اکمالاتی نیروهای ارتش حمله کردند. به سخن او، درگیری میان دو طرف برای ساعاتی ادامه یافت که در نتیجۀ آن 18 جنگ‌جوی این گروه کشته شدند.

سخنگوی پایگاه ۲۰۷ ظفر ارتش می‌افزاید که نیروهای امنیتی پس از این درگیری چهار حلقه ماین جاسازی شده توسط طالبان را نیز در این منطقه کشف و خنثی کرده‌اند. آقای حسینی اما از وارد شدن تلفات به نیروهای امنیتی چیزی نگفته است.

ولسوالی شهرک در مسیر شاهراه هرات-غور از ناامن‌ترین ولسوالی‌های ولایت غور است. حدود سه ماه پیش نیروهای امنیتی با راه‌اندازی عملیاتی «طوفان هریرود» اعلام کردند که این ولسوالی از حضور طالبان پاک‌سازی شده است. اکنون اما در چند هفتۀ پسین، این مسیر دوباره به محل حضور و فعالیت جنگ‌جویان گروه طالبان بدل شده است.