شکردرده

حمله طالبان بر پاسگاه پولیس در ولسوالی میربچه‌کوت کابل

neshananews

06 July 2020

مسوولان امنیتی کابل از درگیری سربازان پولیس با دو مهاجم مسلح در ولسوالی میربچه‌کوت این ولایت خبر می‌دهند. به گفتۀ آنان، در این درگیری یک جنگ‌جوی طالبان کشته شده و دیگری بازداشت شده است.

دفتر رسانه‌یی فرماندهی پولیس کابل در خبرنامه‌یی تصریح می‌کند که حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد امروز (دوشنبه، شانزدهم سرطان) دو هراس‌افگن بالای یکی از پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در منطقۀ «پل صوفیان» از مربوطات ولسوالی میربچه‌کوت در ولایت کابل حملۀ کردند. خبرنامه می‌افزاید که این حملۀ مسلحانۀ طالبان با مقاومت پولیس روبه‌رو شد و جنگ‌جویان طالبان از ساحه فرار کردند.

در خبرنامه همچنان آمده است: «پولیس ولسوالی میربچه‌کوت به تعقیب هراس‌افگنان پرداختند و در مربوطات ولسوالی شکردرۀ کابل یکی از این تروریستان به نام ابوبکر توسط پولیس به هلاکت رسیده و یک تن دیگرشان به نام حکمت‌الله بازداشت شده است.» از نزد این دو هراس‌افگن دو میل راکت «RPG» همراه با سه فیر مرمی آن نیز به دست آمده است.

هرچند مسوولان امنیتی هدف اصلی این حمله را روشن نساخته‌اند، اما از این پیش، در سیزدهم ثور سال روان خورشیدی یک گروه شش نفری هراس‌افگنان در پیوند به تخریب یک پایۀ برق از مربوطات این ولسوالی بازداشت شده بود.