مقام ولایت بدخشان

حملۀ تهاجمی طالبان بر ولسوالی تیشکان بدخشان عقب زده شد

neshananews

18 May 2021

مسوولان محلی در بدخشان می‌گویند که حملۀ تهاجمی طالبان بر ولسوالی تیشکان این ولایت از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

نیک محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان امروز (سه‌شنبه، ۲۸ ثور) می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان شب گذشته از چندین استقامت بالای ولسوالی تیشکان حمله کردند تا این ولسوالی را تصرف کنند.

آقای نظری می‌افزاید که این حملۀ تهاجمی طالبان با مقاومت نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی مواجه شد و جنگ‌جویان طالبان با دادن تلفاتی از ساحه عقب‌نشینی کردند. آقای نظری دربارۀ تلفات طالبان در این ولسوالی جزییات نمی‌دهد.

با این حال، طالبان ادعای وارد شدن تلفات به جنگ‌جویان این گروه را رد می‌کنند و می‌گویند که پنج سرباز پولیس محلی در این ولسوالی نیز به جمع آنان پیوسته‌اند.

مسوولان امنیتی بدخشان اما خاطرنشان می‌سازند که تشکیلات پولیس محلی در این ولایت وجود ندارد و افراد مربوط به پولیس محلی در چوکات اردوی منطقه‌یی فعالیت می‌کنند. به گفتۀ آنان، هیچ یکی از نیروهای ارتش محلی به طالبان نپیوسته است.

تیشکان یکی از ولسوالی‌های ناامن بدخشان است که جنگ‌جویان طالبان از سال‌های پیش بر شماری از روستاهای دوردست این ولسوالی کنترل دارند. این ولسوالی به عنوان یکی از راه‌های عبوری جهت رفت‌وآمد به ولسوالی‌های ارگو، درایم، تگاب و ولسوالی جرم بدخشان شناخته می‌شود.