طالبان در سرپل

حملۀ تهاجمی طالبان بر ولسوالی نسی بدخشان عقب زده شد

neshananews

22 September 2020

مسوولان امنیتی در بدخشان می‌گویند که حمله‌های تهاجمی طالبان بالای ولسوالی «نسی» این ولایت عقب زده شده و به جنگ‌جویان گروه طالبان تلفات سنگینی وارد شده است. این حمله در ادامۀ حمله‌های تهاجمی طالبان بر ولسوالی‌های جرم، بهارک و شهدا صورت گرفته است.

ثناالله روحانی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بدخشان به خبرگزاری نشانه می‌گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت 08:00 شب گذشته (دوشنبه، ۳۱ سنبله) حمله‌های تهاجمی‌شان را به هدف تصرف ولسوالی نسی شدت بخشیدند که در پی مقاومت نیروهای امنیتی این حمله عقب زده شد. به گفته او، در نتیجۀ این درگیری‌ها شش جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده و سه تن دیگر آنان زخمی شده اند.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بدخشان می‌افزاید که در این درگیری دو تن از نیروهای امنیتی کشور به گونۀ سطحی زخم برداشته‌اند. از آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر، میزان خشونت‌ها و حمله‌های تهاجمی گروه طالبان در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.

حکومت اعلام کرده است که ادامۀ خشونت‌ها بر روند گفت‌وگوهای مستقیم صلح تأثیر منفی می‌گذارد و ممکن است این روند را با مشکل روبه‌رو بسازد.