طالبان

حملۀ مشترک طالبان، داعش و القاعده در بدخشان؛ هفت سرباز پولیس و پنج جنگ‌جوی طالبان کشته شدند

مسوولان محلی در بدخشان می‌گویند که در پی حملۀ مشترک گروه طالبان، شبکۀ القاعده و گروه داعش بالای یکی از پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی ارغنج‌خواه این ولایت هفت نیروی امنیتی و پنج جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند. نیروهای امنیتی شامل پولیس محلی و پولیس ملی می‌باشند.

نیک‌محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان به خبرگزاری نشانه می‌گوید که گروه طالبان شب گذشته (یک‌شنبه، ۲۲ سرطان) با همکاری شبکۀ القاعده و گروه داعش حملات تهاجمی‌شان را بر مواضع نیروهای امنیتی در ولسوالی ارغنج‌خواه این ولایت آغاز کردند که در نتیجۀ درگیری به هر دو طرف تلفات وارد شده است. آقای نظری می‌افزاید که در این درگیری هفت تن از نیروهای امنیتی کشور و پنج تن از جنگ‌جویان گروه طالبان، القاعده و داعش کشته شده‌اند. افزون بر این، دو نیروی امنیتی دیگر کشور در این درگیری زخمی شده‌اند.

سخنگوی والی بدخشان خاطرنشان می‌سازد که در پی مقاومت نیروهای امنیتی حملۀ مشترک طالبان، داعش و القاعده بالای این ولسوالی عقب زده شده است و ساحه زیر کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

آقای نظری تصریح می‌کند که راه‌اندازی عملیات مشترک طالبان با القاعده و داعش نشان می‌دهد که این گروه با سایر شبکه‌های تروریستی ارتباط گسترده دارند و بر هیچ یکی از موارد موافقت‌نامۀ صلح پای‌بند نیستند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اما با رد این ادعا می‌گوید که جنگ‌جویان آنان به گونۀ مستقل بالای یکی از پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی ارغنج‌خواه حمله کرده‌اند و در پی این حمله هشت تن از نیروهای پولیس محلی را کشته‌اند. سخنگوی گروه طالبان می‌افزاید که حکومت افغانستان با برچسپ زدن ارتباط آنان با شبکه‌های تروریستی دیگر در صدد تغییر ذهنیت کشورهای جهان نسبت به روند صلح است. آقای مجاهد خاطرنشان می‌سازد که آنان همیشه با داعش در جنگ بوده‌اند و القاعده در افغانستان وجود ندارد.