دانشگاه کابل

حملۀ مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل؛ شماری از دانش‌جویان و بازدیدکننده‌گان در میانۀ درگیری گیر افتاده‌اند

neshananews

02 November 2020

وزارت امور داخله می‌گوید که شماری از دانش‌جویان دانشگاه کابل و بازدیدکننده‌گان نمایشگاه کتاب در میانۀ درگیری میان نیروهای پولیس و مهاجمان مسلح در محوطۀ این دانشگاه گیر افتاده‌اند. شمار دقیق این افراد تاکنون مشخص نشده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که امروز (دوشنبه، دوازدهم عقرب) چند تن از مهاجمان مسلح وارد محوطۀ دانشگاه کابل شده و با سربازان پولیس به درگیری پرداخته‌اند. آقای آرین اما در مورد تلفات ناشی از این حمله جزییات نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت امور داخله می‌افزاید که نیروهای پولیس در محوطۀ این دانشگاه حضور دارند و برای نجات گیرمانده‌گان در صحن این دانشگاه تلاش می‌کنند. آقای آرین خاطرنشان می‌سازد که شماری از افرادی که در محوطۀ این دانشگاه حضور داشتند، نجات داده شدند و شمار دیگری در میانۀ درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح، گیر مانده‌اند.

آقای آرین اضافه می‌کند که عملیات نجات گیرمانده‌گان در صحن این دانشگاه با احتیاط کامل به پیش می‌رود.

 گفتنی است که حوالی ساعت 11:10 دقیقۀ پیش از چاشت امروز چند تن از مهاجمان مسلح که شمار دقیق آنان تاکنون روشن نیست، وارد محوطۀ دانشگاه کابل شدند و به تیراندازی بالای دانش‌جویان پرداخته‌اند. مهاجمان تاکنون از پای درنیامده‌اند.

طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در توییتی نوشته است که حملۀ مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل ربطی به این گروه ندارد.

این حمله در حالی صورت گرفته است که بامداد امروز یک نمایشگاه مشترک کتاب ناشران افغانستان و ایران در صحن دانشگاه کابل برگزار شده است. در این نمایشگاه شماری از کتاب‌فروشان، ناشران، نویسنده‌گان و مقام‌های دولت افغانستان و ایران نیز حضور داشته‌اند.

تاکنون جزییات کامل این رویداد همه‌گانی نشده است.

ارگ ریاست جمهوری این حمله را نکوهش کرده و می‌گوید که طالبان در این حمله دست دارند. صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهور می‌گوید: «تروریستان پس از شکست ننگین در هلمند، دست‌پاچه شده‌ و مکان‌های اکادمیک را هدف قرار می‌دهند.»