شاه ولی کوت

حملۀ موتر بمب در قندهار 3 کشته و ۱۴ زخمی برجای گذاشت

neshananews

08 July 2020

مسوولان محلی ولایت قندهار تأیید می‌کنند که در نتیجۀ انفجار یک موتر مملو از مواد انفجاری در نزدیکی مقر فرماندهی پولیس و مقام ولسوالی «شاه‌ولی‌کوت» این ولایت، سه سرباز پولیس کشته شده‌اند. در این رویداد همچنان چهارده تن دیگر که شامل افراد نظامی و ملکی هستند، زخمی شده‌اند.

احمد بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این انفجار حوالی ساعت ۳ بامداد امروز (چهارشنبه، هژدهم سرطان) صورت گرفته است. آقای احمدی می‌افزاید که یک موتر نوع «کاماز» مملو از مواد انفجاری می‌خواست وارد مقر فرماندهی پولیس در ولسوالی شاه‌ولی‌کوت شود، اما پیش از رسیدن به هدف، شناسایی شده است. به گفتۀ آقای احمدی این موتر در نتیجۀ تیراندازی نیروهای امنیتی منفجر شده است.

سخنگوی والی قندهار خاطرنشان می‌سازد که در نتیجۀ این انفجار سه سرباز پولیس کشته شده و ۱۴ تن دیگر زخمی شده‌اند. زخمیان شامل افراد نظامی و غیرنظامی هستند. محل دقیق انفجار بین ساختمان فرماندهی پولیس و مقر ولسوالی شاه‌ولی‌کوت عنوان شده است. آقای احمدی می‌گوید که بر اثر شدت این انفجار مقر ولسوالی و ساختمان فرماندهی پولیس شاه‌ولی‌کوت تخریب شده است. گروه طالبان مسوولیت این حمله را برعهده گرفته‌اند.