خلیلزاد

خلیل‌زاد با استقبال از آتش‌بس سه روزه خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای صلح شد

neshananews

11 May 2021

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان با استقبال از اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی دولت و گروه طالبان خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای صلح شده است.

آقای خلیل‌زاد بامداد امروز (سه‌شنبه، 21 ثور) در برگۀ تویترش نوشته است که خشونت‌ها در هفته‌های پسین در افغانستان افزایش یافته و هزینۀ آن را شهروندان این کشور می‌پردازند.

آقای خلیل‌زاد ضمن استقبال از آتش‌بس سه روزه در جریان روزهای عید فطر می‌گوید که این آتش‌بس موقت کافی نیست و شهروندان افغانستان به آتش‌بس و ثبات دایمی نیاز دارند.

زلمی خلیل‌زاد خاطرنشان می‌سازد که دولت افغانستان و گروه طالبان باید هرچه زودتر گفت‌وگوهای صلح را از سر بگیرند و جهت یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ و برقراری آتش‌بس دایمی در این کشور تلاش کنند.

نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان علاوه می‌کند که توافق سیاسی برای پایان جنگ و برقراری آتش‌بس دایمی خواستی است که مردم افغانستان مشتاقانه برای تحقق آن انتظار می‌کشند. او یادآور می‌شود که ایالات متحدۀ امریکا برای پیشرفت در روند صلح و دست‌یابی به ثبات دایمی در کنار مردم افغانستان قرار خواهد داشت.

این در حالی است که روز گذشته نخست طالبان و سپس دولت سه روز عید را آتش‌بس اعلام کردند. این آتش‌بس سه روزه از سوی طرف‌های سیاسی و شهروندان در کشور مورد استقبال قرار گرفته است، اما همۀ شهروندان و چهره‌های سیاسی این بار روی برقراری آتش‌بس درازمدت تأکید دارند.