درگیری بهسود

درگیری میان پولیس و تفنگ‌داران غیرمسوول در میدان‌وردک 9 کشته برجای گذاشت

neshananews

30 January 2021

مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که تفنگ‌داران غیرمسوول در مربوطات ولسوالی حصۀ اول بهسود ولایت میدان‌وردک با نیروهای پولیس ملی درگیر شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله در برگۀ تویترش نوشته است که این درگیری دیروز (جمعه، دهم دلو) صورت گرفته است. آقای آرین می‌افزاید که در این درگیری دست‌کم نُه فرد مسلح غیرمسوول کشته شده و هفت تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند. به گفتۀ او، در این درگیری پنج فرد ملکی و شماری از نیروهای پولیس نیز زخمی شده‌اند.

آقای آرین خاطرنشان می‌سازد که این درگیری پس از آن آغاز شده است که افراد مسلح وابسته به عبدالغنی علی‌پور با استفاده از مردم ملکی تظاهراتی را در مخالفت با حضور نیروهای پولیس ملی در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک راه‌اندازی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله علاوه می‌کند که نیروهای پولیس هم‌اکنون در ساحه حضور دارند و یک هیأت بلندرتبۀ دولتی از مرکز برای بررسی همه‌جانبۀ این درگیری به ولسوالی حصۀ اول بهسود اعزام خواهد شد.

قابل ذکر است که نیروهای فرماندهی پولیس میدان‌وردک چند روز پیش به هدف آن چه تحکیم پاسگاه‌های پولیس و معرفی فرماندهان پولیس در دو ولسوالی بهسود عنوان شده است به ولسوالی حصۀ اول بهسود اعزام شده‌اند. شمار این نیروها تاکنون مشخص نیست.