هرات

در دو ماه گذشته451 تروریست و متهم به جرایم مختلف در هرات بازداشت شده‌اند

عاطفه غفوری

23 May 2020

فرماندهی پولیس هرات از بازداشت ۴۵۱ نفر به اتهام دست داشتن در جرایم تروریستی و جرایم گوناگون در دو ماه نخست سال روان خورشیدی در این ولایت خبر می‌دهد.

عبیدالله نورزی، فرمانده پولیس هرات امروز (شنبه، سوم جوزا) در یک نشست خبری گفت که این افراد به اتهام جرایم گوناگون از جمله دزدی‌های مسلحانه، عضویت در باندهای تروریستی، قتل، آدم‌ربایی و قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند. به گفتۀ او، از نزد این افراد بیش از صد میل سلاح نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

فرمانده پولیس هرات می‌افزاید که نیروهای پولیس در دو ماه گذشته با راه‌اندازی ۲۳ عملیات ویژه در یازده ولسوالی هرات، ضربات سنگینی را به گروه طالبان و نیروهای وابسته به این گروه، وارد کرده‌اند. آقای نورزی خاطرنشان می‌سازد که در نتیجۀ این ۲۳ عملیات نظامی، ۸۲ تن از نیروهای مسلح مخالف دولت کشته شده و ۷۵ تن دیگرشان زخم برداشته‌اند. افزون بر این، دست‌کم ۳۰ جنگ‌جوی گروه طالبان نیز در همین دو ماه پسین، بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر فرمانده پولیس هرات خاطرنشان می‌سازد که نیروهای پولیس دست‌آوردهای چشم‌گیری در امر مبارزه با مواد مخدر در این ولایت داشته‌اند. به گفتۀ آقای نورزی، در دو ماه گذشته ۲۴۶ کیلوگرام مواد مخدر از مربوطات این ولایت کشف و ۴۳ تن در این ارتباط بازداشت شده‌اند. آقای نورزی اضافه می‌کند که پانزده تن از این افراد، قاچاق‌بران مشهور مواد مخدر در هرات‌ هستند.

پولیس هرات در حالی از دست‌آوردهایش در دو ماه پسین در این ولایت خبر می‌دهد که در این اواخر جرایم جنایی از جمله سرقت‌های مسلحانه در شهر و ولسوالی‌های هرات افزایش یافته است. پدیده‌یی که فرمانده پولیس این ولایت ضمن تأیید آن، از آغاز تلاش‌های گسترده برای بازگشت دوبارۀ امنیت به این شهر خبر می‌دهد.