انفجار

در پی پرتاب هاوان، چهار فرد ملکی در فاریاب زخم برداشت

neshananews

03 September 2020

ارتش در شمال می‌گوید که در پی پرتاب هاوان از سوی جنگ‌جویان طالب در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، چهار تن از افراد ملکی شدیدا زخم برداشته‌اند.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این رویداد عصر روز گذشته چهارشنبه ۱۲ سنبله در مرکز ولسوالی قیصار صورت گرفته است. به گفتۀ آقای رضایی افراد ملکی به خاطر داد و ستد در بازار ولسوالی‌ قیصار حضور داشتند. او اضافه می‌کند که زخمیان را ارتش با چرخ‌بال به شفاخانۀ ملکی شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب انتقال داده‌ است.

این در حالی است که از دو هفته به این‌سو نبرد شدید میان جنگ‌جویان طالب و نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب جریان دارد. ارتش در هفتۀ روان سه بار محل‌ گردهمایی و قرارگاه‌های گروه طالبان را در ولسوالی قیصار مورد حملۀ هوایی قرار داده است.

در همین‌حال عملیات پاک‌سازی شاهراه نمبر یک ولایت فاریاب نیز از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی زیر نام شاهین ۱۱۷ ادامه دارد. بر اساس گزارش‌های پولیس فاریاب در دو هفتۀ اخیر نزدیک به پنجاه روستا در مسیر شاهراه فاریاب – جوزجان از وجود جنگ‌جویان طالب پاک‌سازی گردیده است.

گروه طالبان تا اکنون در این ارتباط به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.