در ۴۸ ساعت گذشته ۳۶ جنگ‌جوی طالبان در کشور کشته شده‌اند

neshananews

29 June 2020

وزارت امور داخله اعلام کرده است که در ۴۸ ساعت گذشته ۳۶ جنگ‌جوی گروه طالبان در ولایت‌های کابل، خوست و زابل در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

این وزارت با نشر یک خبرنامه تصریح می‌کند که جنگ‌جویان گروه طالبان در ۴۸ ساعت گذشته بر مواضع امنیتی در  مربوطات ولایت‌های کابل، خوست و زابل حمله کرده‌اند. به نقل از خبرنامه، در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان دو طرف، ۳۶ جنگ‌جوی این گروه کشته شده و ۷ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

این درگیری‌ها، در روستای «ارغندی» ولسوالی پغمان ولایت کابل، ولسوالی موسا‌خیل ولایت خوست و ولسوالی‌های میزان و شینکی ولایت زابل رخ داده است. خبرنامۀ وزارت امور داخله می‌افزاید که در نتیجۀ این درگیری‌ها، مقداری سلاح و مهمات جنگی طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

مسوولان نهادهای امنیتی می‌گویند که در این اواخر حملات گروه طالبان بر مواضع امنیتی شدت گرفته است. دولت انتظار دارد که روی کاهش خشونت‌ها در کشور با گروه طالبان در مذاکرات بین‌الافغانی صحبت کند. هرچند تاکنون تاریخ دقیق آغاز این مذاکرات روشن نیست، اما سخنگوی رییس جمهور غنی از احتمال آغاز آن در ماه آیندۀ میلادی خبر داده است.