کرونا فوتی

در 24 ساعت گذشته 15 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باختند

neshananews

16 November 2020

مسوولان وزارت صحت عامه از ثبت 228 مورد تازۀ ویروس کرونا در کشور خبر می‌دهند و می‌گویند که در یک شبانه‌روز گذشته پانزده بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چهار ولایت کشور جان باخته‌اند.

وزارت صحت عامه امروز (دوشنبه، 26 عقرب) اعلام کرده است که در یک شبانه‌روز گذشته شش بیمار در کابل، چهار بیمار در غزنی، دو – دو بیمار در هرات و تخار و یک بیمار دیگر در ولایت بلخ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

این وزارت همچنان با نشر آمار روزانۀ ابتلا به ویروس کرونا در کشور می‌گوید که در یک شبانه‌روز گذشته یک‌هزار و 251 نمونۀ مشکوک این ویروس در آزمایشگاه‌های طبی کشور بررسی شده‌ است. با این حال، در ۲۴ ساعت گذشته 228 مورد مثبت ویروس کرونا در 13 ولایت کشور ثبت شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، 94 مورد مثبت این ویروس در کابل، 51 در هرات، 26 مورد در بلخ، بیست مورد در تخار، 9 – 9 مورد در قندهار و کندز، چهار مورد در پروان، سه – سه مورد در بغلان، بادغیس، لوگر و میدان‌وردک، دو مورد در فراه و یک مورد مثبت این ویروس در ولایت زابل ثبت شده است.

از سوی دیگر، بر اساس ارقام ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه در یک شبانه‌روز گذشته 44 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور دوباره صحت‌یاب شده‌اند.

به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به ۴۳ هزار و 468 تن افزایش یافته است. از این میان ۳۵ هزار و 136 تن دوباره صحت‌یاب شده‌ و یک‌هزار و 632 تن دیگر در نتیجۀ ابتلا به این ویروس، جان باخته‌اند.