89678967987

دستاورد 10 روزۀ قطعۀ 888 پولیس ویژه؛ دفع سه حملۀ تهاجمی و از پا درآوردن 25 جنگ‌جوی طالبان در جوزجان

neshananews

27 July 2021

نیروهای قطعۀ 888 پولیس ویژه از حدود ده روز به این‌سو وارد شهر شبرغان شده‌اند. این نیروها در جریان ده روز گذشته سه حملۀ تهاجمی طالبان بر شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان را دفع کرده‌اند. در جریان این ده روز نیروهای ویژۀ پولیس سه عملیات‌ زمینی را در روستاهای سمت جنوب شهر شبرغان علیه طالبان انجام داده‌اند. در پی این حمله‌ها در جریان ده روز گذشته ۲۵ جنگ‌جوی طالبان به شمول فرمانده قطعۀ سرخ و یک سرگروه آنان کشته ‌شده‌اند.

شاه‌جهان، فرمانده تولی دوم قطعۀ ۸۸۸ پولیس ویژه در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که آنان از ده روز به این‌سو عملیات زمینی را با هماهنگی نیروهای مسلح وابسته به مارشال عبدالرشید دوستم در روستاهای شهر شبرغان انجام داده‌اند. آقای شاه‌جهان می‌افزاید که در ۲۴ ساعت گذشته در یک عملیات هماهنگ شده در روستای شکرک در شهر شبرغان، مولوی سراج‌الدین فرمانده قطعۀ سرخ طالبان برای ولایت فراه و یک سرگروه طالبان را کشته‌اند.

به سخن آقای شاه‌جهان، در این عملیات نُه جنگ‌جوی دیگر طالبان نیز زخمی شده‌اند. آقای شاه‌جهان اما دربارۀ تلفات نیروهای امنیتی چیزی نمی‌گوید. فرمانده تولی دوم قطعۀ ۸۸۸ پولیس ویژه اضافه می‌کند که در حال حاضر حمله‌های طالبان از روستای شکرک بر شهر شبرغان خنثا ‌شده است.

در همین‌حال، عبدالصمد رحمانی، معاون فرمانده نیروهای مسلح وابسته به مارشال عبدالرشید دوستم بیان می‌کند که آنان با هماهنگی قطعۀ ۸۸۸ پولیس ویژه یک گردهمایی طالبان در روستای شکرک را هدف قرار داده‌اند. آقای رحمانی علاوه می‌کند که گروهی از جنگ‌جویان طالبان به رهبری مولوی سراج‌الدین به ‌منظور پیشروی به ‌سوی شهر شبرغان در روستای شکرک گرد آمده بودند.

معاون فرمانده نیروهای مسلح وابسته به مارشال دوستم علاوه می‌کند که در پی این عملیات جنگ‌جویان گروه طالبان از روستای شکرک فرار کرده‌اند. آقای رحمانی همچنان می‌گوید که طالبان در روستاهای شهر شبرغان سربازگیری از جوانان زیر سن را نیز آغاز کرده‌اند. مسوولان محلی در جوزجان اما تاکنون دربارۀ سربازگیری پسران زیر سن از سوی طالبان چیزی نگفته‌اند.

قطعۀ ۸۸۸ ویژۀ پولیس از ده روز به این‌سو در پی گسترش حمله‌های طالبان بر مرکز ولایت جوزجان وارد شهر شبرغان شده‌اند. این قطعه به ‌طور معمول از سوی شب عملیات‌های کوتاه‌مدت را بر مواضع طالبان در اطراف شهر شبرغان انجام می‌دهد.