نیروهای خیزش مردمی

ده نیروی خیزش مردمی در پی حملۀ طالبان در تخار کشته شدند

neshananews

21 June 2020

مسوولان امنیتی ولایت تخار می‌گویند که در پی حملۀ گروه طالبان بر پاسگاه‌ نیروهای خیزش مردمی در روستای «صفاکان» از مربوطات ولسوالی چاه‌آب تخار 10 تن از نیروهای خیزش مردمی کشته شده‌اند.

خلیل اسیر، سخنگوی پولیس تخار می‌گوید که جنگ‌جویان طالبان حوالی ساعت 10 شب گذشته (شنبه، 31 جوزا) بر مواضع نیروهای امنیتی در ولسوالی چاه‌آب حمله کردند که در نتیجۀ درگیری چند ساعته به هر دو طرف تلفات وارد شده است. به گفتۀ او، در این درگیری ده تن از نیروهای خیزش مردمی کشته شده و دو تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. اکنون ساحه زیر کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

مسوولان امنیتی ولایت تخار همچنان می‌افزایند که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته  بالای روستاهای «ده بالا» و «زمچ آب» ولسوالی نمک‌آب تخار نیز حمله کرده‌اند که در نتیجۀ درگیری به هر دو طرف تلفات وارد شده است.

سخنگوی پولیس تخار خاطرنشان می‌سازد که به دلیل قطع ارتباط شبکه‌های مخابراتی و دور بودن راه‌های مواصلاتی تا هنوز آمار دقیقی از تلفات نیروهای امنیتی و گروه طالبان در اختیار آنان قرار نگرفته است.

با آن‌ که قرار بود  بر بنیاد متن موافقت‌نامۀ صلح و تأکید جامعۀ جهانی و حکومت افغانستان میزان خشونت‌ها به منظور آغاز گفت‌وگوهای صلح میان افغانان کاهش یابد، اما از یک هفته بدین‌سو میزان خشونت‌ها از سوی گروه طالبان در ولایت‌های شمال‌شرقی کشور به گونۀ بی‌پیشنه‌یی افزایش یافته است.