156369191

دوستم: از هر امکانی برای مقابله با طالبان کار گرفته شود

neshananews

27 June 2021

مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست جمهوری کشور در خطاب به نیروهای خیزش مردمی می‌گوید که از هر امکانی برای مقابله با گروه طالبان کار بگیرند.

عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحۀ ملی امروز (یک‌شنبه، ششم سرطان) در برگۀ تویترش می‌نویسد که آقای دوستم در یک تماس تیلفونی این موضوع را مطرح کرده است.

به نقل از آقای فرهمند، مارشال دوستم پس بهبودی، یادآوری کرده که نیروهای بسیج‌ مردمی باید در کنار نیروهای امنیتی قرار بگیرند و علیه طالبان مقابله کنند. او تأکید کرده که از هر امکانی باید در برابر طالبان کار گرفته شود.

به گفتۀ آقای فرهمند، معاون پیشین ریاست جمهوری خاطرنشان می‌سازد که به زودی به افغانستان حضور یافته و در کنار نیروهای امنیتی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که مارشال دوستم که دو هفته پیش در خط نخست نبرد در جوزجان حضور یافته بود اخیرا به ترکیه سفر کرده است. گزارش شده که مارشال دوستم و یارمحمد دوستم پسر ارشدش در جریان حضور در خط نخست نبرد مسموم شده‌اند. منابع نزدیک به مارشال دوستم اما تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که عطامحمد نور از رهبران حزب جمعیت اسلامی و محمد محقق مشاور ارشد رییس جمهور در امور سیاسی و امنیتی نیز در خط نخست نبرد در ولایت‌های بلخ و سرپل حضور دارند و علیه طالبان می‌جنگند.

این رهبران پرنفوذ مردمی در حالی علیه طالبان به خط نخست جنگ حضور یافته‌اند که اخیراً این گروه حمله‌های خود را در ولایت‌های شمالی کشور افزایش داده و ده‌ها ولسوالی را نیز تصرف کرده‌اند.