انفجار کابل

دو رویداد انفجاری در کابل دو کشته و پنج زخمی برجای گذاشت

neshananews

10 February 2021

فرماندهی پولیس کابل تأیید می‌کند که دو رویداد انفجاری در مربوطات حوزۀ دوم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوسته است. در این دو رویداد دو نفر جان باخته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. هویت این افراد تاکنون مشخص نشده است.

فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که رویداد نخست حوالی ساعت 08:38 پیش از چاشت امروز (چهارشنبه، 22 دلو) در ساحۀ قوای مرکز از مربوطات حوزۀ دوم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

آقای فرامرز می‌افزاید که در این رویداد یک موتر نوع «فورتینر» هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفته است. به گفتۀ او، در این انفجار چهار نفر زخم برداشته‌اند. هویت این افراد تاکنون مشخص نشده است.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت کابل علاوه می‌کند که رویداد دومی حوالی ساعت 08:55 بامداد امروز در ساحۀ چهارراهی برکی رخ داده است. آقای فرامرز خاطرنشان می‌سازد که یک موتر نوع «لندکروزر» در این رویداد هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفته است.

فردوس فرامرز علاوه می‌کند که در این انفجار دو نفر جان باخته و یک نفر دیگر زخم برداشته است. او در مورد هویت این قربانیان چیزی نمی‌گوید.

این همه در حالی است که یک ماین مقناطیسی دیگری بامداد امروز در مربوطات ولسوالی پغمان ولایت کابل منفجر شد. گزارش شده است که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است.

هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این رویدادها را بر عهده نگرفته است. مسوولان نهادهای امنیتی طالبان را عامل حمله‌های هدف‌مند و جاسازی ماین‌های مقناطیسی در کشور عنوان می‌کنند. گروه طالبان اما از پذیرفتن مسوولیت این انفجارها شانه خالی می‌کنند.