جنگ طالبان

دو فرمانده قطعۀ سرخ طالبان با 33 جنگ‌جوی دیگر این گروه در جوزجان کشته شدند

neshananews

30 June 2020

مسوولان محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در نبرد شب گذشته میان افراد قطعۀ سرخ طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی قرقین این ولایت دست‌کم 35 جنگ‌جوی قطعۀ سرخ طالبان به شمول دو فرمانده کلیدی این گروه به نام‌های «ملا عثمان و ملا مجید» کشته شده و 25 جنگجوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

عبدالمعروف آذر، سخنگوی والی جوزجان امروز (سه‌شنبه، نهم سرطان) در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید: «قطعۀ سرخ طالبان ساعت 2 پس از چاشت دیروز حملات‌شان را بر پایگاه نیروهای امنیتی در روستای دینار ولسوالی قرقین آغاز کردند که نبرد سنگین میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان تا حوالی ساعت 2 بامداد امروز ادامه داشت.» آقای آذر می‌افزاید که در نبرد شب گذشته تلفات سنگینی بر قطعۀ سرخ طالبان وارد شده است و آنان دو فرمانده کلیدی و تأثیرگذارشان را از دست داده‌اند.

سخنگوی والی جوزجان خاطرنشان می‌سازد که پیکر چهار جنگ‌جوی قطعۀ سرخ طالبان تاکنون در میدان نبرد باقی مانده است. به گفتۀ او، جنگ‌جویان طالبان شماری از جسدهای همراهان‌شان را به دریا پرتاب کردند. آقای آذر اضافه می‌کند که مقداری از سلاح و مهمات جنگی این قطعه نیز در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

سخنگوی والی جوزجان تأیید می‌کند که در درگیری شب گذشته دو نیروی امنیتی جان باخته و سه تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند.

عبدالمعروف آذر اضافه می‌کند که شب گذشته در یک حملۀ هوایی قوای مسلح در ولسوالی خم‌آب ولایت جوزجان نیز 13 طالب کشته و 17 جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. او علاوه می‌کند که این حملۀ هوایی زمانی صورت گرفت که گروهی از جنگ‌جویان طالبان بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی خم‌آب حمله کردند. گروه طالبان تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

این درحالی است که از یک هفته به این‌سو درگیری‌های شدید میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی کشور در ولسوالی‌های هم‌مرز با ترکمنستان ادامه دارد. بر اساس گزارش مسوولان محلی ولایت جوزجان دیروز نیز دو فرمانده قطعۀ سرخ طالبان در ولسوالی قرقین این ولایت کشته شده‌اند.