Screenshot_20210524-105945_WhatsApp

دو پسر نوجوان در ولایت جوزجان از چنگ آدم‌ربایان نجات یافتند

neshananews

24 May 2021

مسوولان ارتش در شمال کشور می‌گویند که دو پسر نوجوان در ولسوالی قرقین ولایت جوزجان، توسط آن‌ها از چنگ آدم‌ ربایان، نجات داده شدند.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری نشانه می‌گوید که عصر روز گذشته (یک‌شنبه ۲ جوزا) دو تن از شاگردان یک مستری به بهانۀ تعمیر موترسایکل از سوی افراد ناشناس ربوده‌ شده بودند. آقای رضایی، می‌افزاید که در ابتدا این دو پسر نوجوان برای تعمیر موترسایکل از ولسوالی قرقین در مربوطات ولسوالی منگجیک ولایت جوزجان می‌روند و سپس از سوی افراد ناشناس ربوده می‌شوند. سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین، خاطرنشان می‌سازد که این پسران نوجوان توسط منسوبین پایگاه اول لوای مرزی ارتش، در مرز افغانستان و ترکمنستان نجات داده شدند. به سخن آقای رضایی، ربایندگان به‌ کمک قایق موفق به فرار به‌ طرف کشور ترکمنستان شدند.

در همین حال محمد سخی احسان، ولسوال قرقین می‌گوید که این دو پسر نوجوان ۱۵ و ۱۷ سال عمر دارند. آقای سخی مشکلات و کشیدگی‌های قومی را علت اصلی این آدم‌ربایی می‌داند. او با بیان این مطلب ابراز می‌دارد که عاملین قضیه فرار کرده‌اند و پرونده زیر بررسی ارگان‌های کشفی و استخباراتی ولسوالی قرقین قرار دارد.

از آغاز سال روان خورشیدی این نخستین‌باری است که در ولایت جوزجان دو تن از سوی افراد ناشناس ربوده می‌شوند.