مک کنزی

دیدار غنی با فرمانده مرکزی ایالات متحدۀ امریکا در کابل

neshananews

13 September 2020

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که رییس‌جمهور غنی با جنرال مک‌کینزی، فرمانده مرکزی ایالات متحدۀ امریکا در کابل دیدار کرده است.

دفتر رسانه‌یی ارگ ریاست جمهوری با انتشار خبرنامه‌یی می‌گوید که این دیدار شام دیروز (شنبه، 22 سنبله) در داخل ارگ  صورت گرفته است. بر اساس این خبرنامه، امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی و اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی نیز در این دیدار حضور داشتند.

در خبرنامه آمده است که دو جانب در مورد آغاز گفت‌وگوهای مستقیم بین دولت افغانستان و گروه طالبان، حمایت و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و وضعیت افغانستان و منطقه صحبت کرده‌اند. خبرنامۀ ارگ به نقل از جنرال مک‌کینزی آورده است که او در دیدار با رییس‌جمهور، اعلام حمایت امریکا از دولت، مردم و نیروهای امنیتی افغانستان در آستانه آغاز مذاکرات مستقیم حکومت و طالبان را هدف سفرش به کابل عنوان کرده است. این فرمانده مرکزی ایالات متحدۀ امریکا می‌افزاید که امریکا همۀ تصمیم‌هایش دربارۀ افغانستان را در مشوره با حکومت افغانستان اتخاذ خواهد کرد.

همچنان رییس‌جمهور غنی در این دیدار از موقف‌گیری ایالات متحدۀ امریکا در نشست قطر مبنی بر حمایت از افغانستان، دموکراسی، مستقل بودن این کشور و اتحاد امریکا با افغانستان قدردانی کرده است.

فرمانده مرکزی ایالات متحدۀ امریکا در حالی از کابل دیدن می‌کند که روز گذشته گفت‌وگوهای مستقیم بین دولت افغانستان و گروه طالبان آغاز شد. انتظار می‌رود در نخستین دور این گفت‌وگوها دو جانب روی برقراری آتش‌بس سرتاسری در کشور توافق کنند.