دفتر سیاسی طالبان

دیدار نمایندۀ ملکی ناتو با رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر

neshananews

08 October 2020

دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر اعلام کرده است که استیفانو پونتیکورو، نمایندۀ ملکی ناتو در افغانستان با ملاعبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی این گروه دربارۀ تلفات افراد ملکی در افغانستان گفت‌وگو کرده است.

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر بامداد امروز (پنج‌شنبه، هفدهم میزان) در برگۀ توییترش می‌نویسد که این گفت‌وگوها عصر دیروز در دوحه، پایتخت قطر صورت گرفته است.

آقای وردک می‌افزاید که دو جانب روی کاهش تلفات افراد ملکی در درگیری‌های مسلحانه میان جنگ‌جویان گروه طالبان و نظامیان حکومت افغانستان تبادل نظر کرده‌اند. به گفتۀ آقای وردک، دو جانب روی تطبیق محتوای موافقت‌نامۀ صلح میان امریکا و طالبان تأکید کرده‌اند. موافقت‌نامۀ صلح میان ایالات متحدۀ امریکا و گروه طالبان در دهم حوت پارسال در قطر به امضا رسید. طبق این موافقت‌نامه گروه طالبان مکلف به کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان هستند.

این در حالی است که پس از آغاز گفت‌وگوهای مستقیم میان هیأت مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر، جنگ‌جویان طالبان حمله‌های‌شان را در برابر نظامیان دولت افغانستان افزایش داده‌اند. غیرنظامیان بخش عمدۀ قربانیان این حمله‌ها را شکل می‌دهند.