FB_IMG_1623672311917

دیدار نمایندۀ ویژۀ آلمان در امور افغانستان و پاکستان با غنی و عبدالله

neshananews

14 June 2021

مارکوز پوتزل، نمایندۀ ویژۀ آلمان در امور افغانستان و پاکستان با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور دیدار کرده است.
ارگ ریاست جمهوری امروز (دوشنبه، 24 جوزا) در خبرنامه‌یی می‌نویسد که دیدار نمایندۀ ویژۀ آلمان با رییس‌جمهور غنی پیش از چاشت امروز در ارگ صورت گرفته است.
بر اساس این خبرنامه، روابط دو جانبه میان افغانستان و آلمان و حمایت جامعۀ جهانی از روند صلح کشور در این دیدار مورد بحث قرار گرفته است.
همچنان شورای عالی مصالحۀ ملی با نشر خبرنامه‌یی از دیدار آقای مارکوز پوتزل با عبدالله عبدالله خبر می‌دهد. در خبرنامۀ این شورا آمده است که روند صلح و حمایت جامعۀ جهانی به ویژه آلمان از این روند در دیدار آقای پوتزل با آقای عبدالله مورد بحث قرار گرفته است.
نمایندۀ ویژۀ آلمان در امور افغانستان و پاکستان در حالی با رییس‌جمهور و رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور دیدار کرده است که در این اواخر روابط کابل با اسلام‌آباد به تیره‌گی گراییده است.
حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور غنی پاکستان را به پیش‌روی در خاک افغانستان متهم کرده. شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان این اظهارات آقای محب را نکوهش کرده و روابط رسمی‌اش با دفتر آقای محب را نیز قطع کرده است.