رحمانی

رحمانی: به وضعیت بحرانی در فاریاب نقطۀ پایان گذاشته شود

neshananews

19 May 2021

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان کشور وضعیت فاریاب در شمال غرب کشور را پس از اعتراض‌های اخیر، نگران‌کننده توصیف می‌کند. او خواهان پایان وضعیت بحرانی در این ولایت شده است.

آقای رحمانی امروز (چهارشنبه، 29 ثور) در نشست عمومی مجلس می‌گوید که تشنج‌ها و اعتراض‌های مردم در فاریاب به شدت نگران‌کننده است.

آقای رحمانی می‌افزاید که «مردم افغانستان باید از چهار دهه جنگ، فقر و مهاجرت درس عبرت بگیرند و با یک‌پارچه‌گی و وحدت ملی از بحران جاری بیرون شوند».

رییس مجلس نماینده‌گان از جریان‌های سیاسی که عقب اعتراض‌های فاریاب هستند، می‌خواهد که از اعمال سلیقه‌های شخصی در این اعتراض‌ها دست بردارند و بیش از این شهروندان را از همدیگر متفرق نسازند.

میر رحمان رحمانی از حکومت، سیاسیون و گروه‌هایی که در اعتراض‌های فاریاب نقش دارند، می‌خواهد که اوضاع این ولایت را از این پیش متشنج نسازند.

گفتنی است که از حدود یک ماه به این‌سو باشنده‌گان فاریاب در واکنش به معرفی محمد داوود لغمانی به جای نقیب‌الله فایق، والی پیشین این ولایت سرگرم اعتراض هستند. این اعتراض‌ها پس از معرفی رسمی آقای لغمانی در یک پایگاه محلی ارتش در شهر میمنه به عنوان والی این ولایت، شدیدتر شده است.

صدها تن از هواداران مارشال عبدالرشید دوستم که در میان این معترضان حضور دارند، در روزهای اخیر اسلحه به دست گرفته و هشدار داده‌اند که مانع آغاز کار آقای لغمانی خواهند شد.