3F5CDC48-D34B-4EBE-B813-D837CCF3A913_cx0_cy18_cw0_w1200_r1

روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی به شهروندان افغانستان در ایران آغاز شد

neshananews

13 September 2020

ادارۀ احصاییه و معلومات کشور می‌گوید که روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی برای شهروندان افغانستان مقیم در ایران آغاز شده است.

این اداره با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی دیروز (شنبه، 22 سنبله) طی مراسم رسمی با حضور سفیر افغانستان در تهران و شماری از مقام‌های رسمی ایران آغاز شده است. میرویس ناب، معاون سیاسی وزارت امور خارجۀ کشور نیز از طریق ویدیوکنفرانس در این نشست شرکت کرده است.

به نقل از این خبرنامه، آقای ناب پیشرفت در روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی به شهروندان کشور در خاک ایران را ضروری دانسته و می‌گوید که شخص رییس‌جمهور بر تکمیل این روند تأکید دارد. همچنان حکمت‌الله حبیبی، نمایندۀ ادارۀ احصاییه و معلومات که در این نشست حضور داشت، می‌گوید که توزیع شناس‌نامه‌های برقی به شهروندان افغانستان در ایران از اولویت‌های حکومت می‌باشد.

 آقای حبیبی در این نشست خاطرنشان می‌سازد که مرکزهای توزیع شناس‌نامه‌های برقی در شهرهای تهران و مشهد به فعالیت آغاز کرده‌اند و یک مرکز دیگر قرار است به زودی در شهر کرمان نیز به فعالیت آغاز کند.

گفتنی است که برنامۀ توزیع شناس‌نامه‌های برقی به شهروندان کشور در ایران بین محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان و همتای ایرانی‌اش در اوایل ماه سرطان امسال (1399) توافق شده است. این برنامه بخشی از روند قانون‌مندسازی حضور پناهنده‌گان افغانستان در ایران می‌باشد که اخیراً سرعت پیدا کرده است