ترور خبرنگاران

رویترز: مسوولیت ترور سه کارمند تلویزیون انعکاس در ننگرهار را داعش بر عهده گرفت

neshananews

03 March 2021

خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده است که شاخۀ خراسان گروه داعش مسوولیت حمله بر سه کارمند تلویزیون خصوصی انعکاس در ولایت شرقی ننگرهار را بر عهده گرفته است.

این خبرگزاری امروز (چهارشنبه، سیزدهم حوت) در گزارشی می‌نویسد که گروه داعش مدعی شده است که جنگ‌جویان این گروه سه کارمند زن یک تلویزیون خصوصی را دیروز در شهر جلا‌ل‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار به گلوله بسته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، این سه کارمند تلویزیون خصوصی انعکاس هنگام رفتن به خانه هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناسی قرار گرفته‌اند. بر اساس ادعای گروه داعش، این سه کارمند رسانه‌یی بین 18 تا 20 سال سن داشتند.

این در حالی است که پولیس ننگرهار دیروز ساعاتی پس از وقوع دو حملۀ جداگانه بالای سه کارمند زن شبکۀ خصوصی انعکاس در ننگرهار یک جنگ‌جوی گروه طالبان را به اتهام تیراندازی بالای آنان بازداشت کرده است. فرماندهی پولیس ولایت ننگرهار مدعی شده است که کارمندان رسانه‌یی به وسیلۀ تفنکچه کشته شده‌اند.

ترور این کارمندان رسانه‌یی از سوی دفتر نی، حمایت‌کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان، ارگ ریاست جمهوری، سفارت امریکا در کابل و شماری از چهره‌های سیاسی نکوهش شده است. آمارهای دفتر نی نشان می‌دهد که در سه ماه گذشته دست‌کم ده حملۀ مسلحانه بالای کارمندان رسانه‌یی در کشور انجام شده است.