عارف علوی

رییس‌جمهور پاکستان: اسلام‌آباد از جنگ افغانستان متضرر شده است

neshananews

30 September 2020

عارف علوی، رییس جمهور پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان می‌گوید که کشورش از جنگ افغانستان به شدت متضرر شده است.

شورای عالی مصالحۀ ملی امروز (چهارشنبه، نهم میزان) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که عبدالله عبدالله، رییس این شورا پیش از چاشت امروز با عارف علوی، رییس جمهور پاکستان دیدار کرده است. این خبرنامه می‌افزاید که آقای علوی در این دیدار خاطرنشان ساخته است که پاکستان از جنگ افغانستان متضرر شده است و از برقراری صلح در این کشور نفع خواهد برد. از همین‌رو، به سخن او، اسلام‌آباد از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

رییس جمهور پاکستان در ادامۀ صحبت‌هایش علاوه می‌کند که کشورش در عرصه‌های آموزش، تحصیلات عالی، فناوری معلوماتی و صحت آمادۀ افزایش همکاری با افغانستان است. به گفتۀ او، دادوستد تجارتی بین دو کشور باید افزایش یابد و افغانستان پس از برقراری صلح باید به نقطۀ وصل آسیای مرکزی و جنوبی تبدیل شود.

همزمان با این، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور نیز موفقیت روند صلح را به همکاری کشورهای منطقه به ویژه پاکستان وابسته دانسته است. در خبرنامۀ شورای عالی مصالحۀ ملی آمده است که آقای عبدالله در این دیدار خاطرنشان ساخته است که تأمین صلح در افغانستان فرصت‌های طلایی را برای رشد و انکشاف اقتصادی در منطقه فراهم خواهد ساخت.

سفر سه‌روزۀ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان به پاکستان دو روز پیش آغاز شد. آقای عبدالله در این سفر با مقام‌های ارشد دولت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است. انتظار می‌رود که فصل جدیدی از همکاری‌های دو جانبه بین کابل و اسلام‌آباد آغاز شود.