فرمانده+ارتش+پاکستان

رییس ستاد ارتش پاکستان: شبکۀ القاعده، طالبان افغانستان و پاکستان دو روی یک سکه‌اند

neshananews

03 July 2021

جنرال قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان می‌گوید که شبکۀ القاعده و گروه‌های طالبان افغانستان و پاکستان دو روی یک سکه‌اند.

بخش پاکستان رادیو اروپای آزاد (مشعل) دیروز (جمعه، یازدهم سرطان) در گزارشی به نقل از رییس ستاد ارتش پاکستان می‌نویسد که فرماندهی نظامیان پاکستان برای مقابله با گروه طالبان افغانستان ابراز آماده‌گی کرده است.

بر اساس این گزارش، جنرال جاوید قمر باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان در یک نشست امنیتی با اعضای پارلمان این کشور گفته است که شبکۀ القاعده و طالبان افغانستانی و پاکستانی دو روی یک سکه‌اند.

آقای باجوه همچنان افزوده است که اسلام‌آباد آماده است علیه گروه طالبان افغانستان در خاک پاکستان اقدام نظامی کند. آقای باجوه در این پیوند جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

این در حالی است که مقام‌های پاکستانی در این اواخر موضع تندتری نسبت به طالبان اختیار کرده‌اند. به نظر می‌رسد که با تغییر سیاست امریکا نسبت به افغانستان و پاکستان، اسلام‌آباد رویکرد خود را نسبت به طالبان تغییر داده است.

از این پیش دولت افغانستان بارها ادعا کرده که لانه‌های تروریسم در خاک پاکستان است و دولت پاکستان از طالبان حمایت می‌کند. دولت پاکستان این ادعا را به کرات رد کرده است. اکنون اما مقام‌های دولت پاکستان می‌پذیرند که اسلام‌آباد از طالبان حمایت می‌کند.