مزارش شریف

رییس صرافان ولایت بلخ ربوده شد

neshananews

22 September 2020

مسوولان امنیتی در ولایت بلخ می‌گویند که حاجی عبدالقیوم، رییس صرافان «کفایت مارکیت» در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ، از سوی افراد ناشناس ربوده شده است.

عادل شاه عادل، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بلخ با تأیید این موضوع به رسانه‌ها می‌گوید که رییس صرافان ولایت بلخ بامداد امروز (سه‌شنبه، اول میزان) از ساحۀ ناحیۀ سوم شهر مزارشریف ربوده شده است. آقای عادل توضیح می‌دهد که حاجی عبدالقیوم هنگام رفتن به ‌سوی مسجد در نزدیکی خانه‌اش اختطاف شده است.

سخنگوی پولیس بلخ می‌افزاید که پولیس، محله‌های مشکوک را زیر پوشش قرار داده است و گروه تخنیکی مبارزه با جرایم جنایی نیز بررسی‌هایش را برای پیدا کردن حاجی عبدالقیوم آغاز کرده‌اند. باشنده‌گان محل می‌گویند که پولیس در هنگام بررسی کامره‌های امنیتی خانه‌های همجوار و مسیر ساحات مشکوک را نیز بررسی می‌کند.

این در حالی است که هفتۀ گذشته باشنده‌گان شهر مزارشریف نسبت به افزایش جرایم جنایی در این شهر دست به اعتراض زدند. این اعتراض مدنی پای سرپرست وزارت امور داخله را به شهر مزارشریف کشاند. مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله هشت کارمند پولیس را به دلیل عدم پایبندی و غفلت وظیفه‌یی از وظایف‌شان برکنار کرد.