دفتر سیاسی طالبان

سخنگوی طالبان: امیدواریم ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیروز شود

neshananews

11 October 2020

سخنگوی گروه طالبان در صحبت با یک رسانۀ امریکایی می‌گوید که این گروه امیدوار است دونالد ترمپ، رییس جمهور کنونی ایالات متحدۀ امریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو پیروز شود.

تلویزیون امریکایی «سی. بی. اس» بامداد امروز (یک‌شنبه، بیستم میزان) به نقل از ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گزارش داده است که این گروه طرف‌دار پیروزی آقای ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا است.

به نقل از این گزارش، سخنگوی طالبان از بیرون شدن کامل نیروهای امریکایی از خاک افغانستان پس از پیروزی دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ابراز امیدواری کرده است. در این گزارش همچنان به نقل از یک عضو ارشد طالبان آمده است که اعضای این گروه از مبتلا شدن آقای ترمپ به ویروس کرونا نگران شده‌اند؛ زیرا به سخن او، خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان به حضور دونالد ترمپ در قدرت، بسته‌گی دارد.

این در حالی است که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا پس از بهبودی از بیماری کرونا اعلام کرده است که او نیروهای باقی‌ماندۀ امریکا در افغانستان را تا اوایل سال آیندۀ میلادی از افغانستان بیرون خواهد کرد. آقای ترمپ همچنان گفته است که او به همدردی طالبان نیاز ندارد. با این حال، انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحدۀ امریکا در ماه آیندۀ میلادی برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، ایالات متحدۀ امریکا و گروه طالبان در مورد بیرون شدن تدریجی نیروهایی نظامی این کشور از افغانستان تا اوایل سال روان میلادی به توافق رسیده‌اند.