سیلاب

سرازیر شدن سیلاب‌ در 15 ولایت جان 46 نفر را گرفته است

neshananews

05 May 2021

مسوولان وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث می‌گویند که جاری شدن سیلاب‌ها در 15 ولایت کشور جان دست‌کم 46 نفر را گرفته است. این آمار بین یازدهم تا پانزدهم ثور امسال (1400) ثبت شده است.

احمد تمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث امروز (چهارشنبه، پانزدهم ثور) به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این سیلاب‌ها در ولایت‌های هرات، غور، بدخشان، پنجشیر، بامیان، دایکندی، بادغیس، تخار، میدان‌وردک، خوست، سمنگان، سرپل و بغلان سرازیر شده است.

آقای عظیمی می‌افزاید که در نتیجۀ این سیلاب‌ها دست‌کم 46 تن جان باخته و شش نفر دیگری زخمی شده‌اند. همچنان 21 نفر دیگری در پی سرازیر شدن این سیلاب‌ها در کشور ناپدید شده‌اند.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث زیان برخاسته از این سیلاب‌ها را گسترده توصیف می‌کند. او خاطرنشان می‌سازد که بیش از 700 خانۀ رهایشی در پی این سیلاب‌ها تخریب شده و حدود 500 خانواده نیز از خانه‌های‌شان بی‌جا شده‌اند.

آقای عظیمی علاوه می‌کند که 2 هزار و 450 رأس مواشی نیز در پی جاری شدن این سیلاب‌ها در کشور تلف شده‌اند.

احمد تمیم عظیمی همچنان می‌گوید که تیم‌های ساحه‌یی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث هم‌اکنون سرگرم توزیع کمک‌های ضروری به متضرران سیلاب‌ها در 15 ولایت هستند.

این در حالی است که از یک هفته به این‌سو بارنده‌گی‌های شدید در شماری از ولایت‌های کشور جریان دارد. ادامۀ این بارنده‌گی‌ها باعث جاری شدن سیلاب‌ها در 15 ولایت کشور شده است. ولایت‌های غربی، شمالی و مرکزی از جاری شدن این سیلاب‌ها بیشتر متضرر شده‌اند.