سفیر امریکا

سفارت امریکا در کابل: حمله بر کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر پذیرفتنی نیست

neshananews

27 June 2020

کاردار سفارت امریکا در کابل می‌گوید که حمله بر کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر پذیرفتنی نیست. او با اشاره به حملات اخیر بر غیرنظامیان، عالمان دین، کارمندان دادستانی و اکنون کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، می‌افزاید که این حملات باید پایان یابد.

راس ویلسن، کاردار سفارت امریکا در کابل در توییتی نوشته است: «ما از همۀ افرادی که افغانستان را دوست دارند می‌خواهیم تا این چرخۀ خشونت و مرگ را بشکنند.» او همچنان می‌افزاید که افراد و گروه‌هایی که با عصبانیت حملاتی را بالای شهروندان افغانستان انجام‌دهند، به این کارشان پایان دهند و تلاش‌های‌شان را برای نهادینه شدن صلح در این کشور متمرکز بسازند.

این درحالی است که حوالی ساعت ۷:۴۰ دقیقۀ بامداد امروز (شنبه، هفتم سرطان) موتر حامل کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در ناحیۀ دوازدهم شهر کابل هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفت. در نتیجۀ این انفجار دو کارمند این کمیسیون کشته شدند. کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان این رویداد را تأیید کرده است. تاکنون فرد و یا گروهی مسوولیت آن را بر عهده نگرفته است.

شماری از مقام‌ها و کشورهای خارجی از جمله دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز این حمله را نکوهش کرده‌اند.