India's Prime Minister Narendra Modi (R) speaks during a meeting with US President Donald Trump at Hyderabad House in New Delhi on February 25, 2020. (Photo by Mandel NGAN / AFP)

سفر ترامپ به هند/ امضای قراردادهای ملیاردی و اعلام همکاری های استراتیژیک

neshananews

25 February 2020

سفر رییس جمهور ترمپ و تیم همراهش با عقد قراردادها و پیمان‌های جدید در هند، امروز پایان یافت. رییس جمهور ترمپ و تیم همراهان او طی سفر دو روزه در هند، توانستند پیمان‌های تجاری و دفاعی مهمی را با حکومت این کشور به امضا برسانند.

هردو طرف در بیانیه‌های نشر شدۀ مطبوعاتی و همچنان در صحبت‌هایشان روی همکاری در زمینه‌های تجارت، دفاع و امنیت، مبارزه با تروریسم، انرژی و تکنولوژی تاکید داشتند.

در این سفر دو روزه، رییس جمهور ترامپ در زمینۀ دفاعی قراردادی به ارزش 3 میلیارد دالر را با دولت هند به امضا رساند.

دو کشور همچنان در ارتباط به گسترش همکاری‌ها در زمینۀ صحت‌روانی و محصولات ویژۀ طبی و واردات گاز مایع از امریکا به توافق‌های تازه دست یافتند.

هزینۀ واردات انرژی هند از امریکا تا حدود 20 ملیارد دالر رسیده است و این مساله امریکا را به عنوان مهمترین همکار هند در زمینه تامین انرژی این کشور تبدیل کرده است.

قرارداد دفاعی امضا شده که قیمت آن به 3 ملیارد دالر می‌رسد شامل واردات هلیکوپترهای آپاچی، هیلوکوپتر‌های MH- 60 رومیو می‌شود.

همچنان این همکاری‌ ها شامل انجام تمرینات نظامی مشترک و آموزش‌های مشترک نظامیان هردو کشور در آینده خواهد گردید.

همچنان رهبران هردو کشور از آماده سازی زمینه‌ها برای امضای قراردادهای تجاری بزرگ و گسترش بی سابقۀ روابط تجاری هردو کشور در آینده سخن گفتند.

رییس جمهو ترامپ در صحبت‌هایش روی تامین امنیت شهروندان هردو کشور از ناحیه تروریسم سخن گفت و همچنان تاکید کرد که دولت او به گونۀ جدی با حکومت پاکستان روی نابودی تروریستانی که در خاک آن کشور فعالیت دارند کار می‌کند.

نخست وزیر مودی از این رویدادها به عنوان “مهمترین همکاری قرن” یاد کرد و رهبران هردو کشور بر تحکیم هرچه بیشتر روابط کشورهایشان در آینده تاکید کردند.