سفیر هند در کابل

سفیر هند در کابل: دهلی‌نو کابل را در شرایط بحرانی تنها نمی‌گذارد

neshananews

08 July 2021

رادرندرا تندن، سفیر هند در کابل می‌گوید که حضور دهلی‌نو در افغانستان ادامۀ دارد و این کشور افغانستان را در شرایط بحرانی کنونی تنها نمی‌گذارد.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز (پنج‌شنبه، هفدهم سرطان) در برگۀ تویترش می‌نویسد که آقای تندن این موضوع را در دیدار با بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی مطرح کرده است.

به گفتۀ آقای امان، سفیر هند در این دیدار می‌افزاید که حمایت‌های هند از دولت افغانستان به ویژۀ از نیروهای امنیتی این کشور همچنان ادامه خواهد یافت. معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در این باره جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

این در حالی است که اخیراً پس از افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان در کشور، وزیر خارجۀ هند یک سلسله سفرهای منطقه‌یی را در پیوند به وضعیت افغانستان آغاز کرده است. سوبر امانیام جی‌شنکر، وزیر خارجۀ هند دیروز به ایران سفر کرد و امروز قرار است راهی مسکو، پایتخت روسیه شود و با مقام‌های روسی در پیوند به وضعیت امنیتی افغانستان گفت‌وگو کند.

این تلاش‌های منطقه‌یی هند در پیوند به بهبود وضعیت امنیتی افغانستان در حالی به راه افتاده است که عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان هفتۀ پیش مدعی شد که با پیش‌روی‌های اخیر طالبان، هند بزرگ‌ترین بازنده در افغانستان است.