بلخی

سومین مرحلۀ قرنطینه؛ گشت‌وگذار در مزارشریف دشوارتر شده است

محمدجان آریا

13 April 2020

بر اساس فیصلۀ کمیسیون مبارزه با ویروس کرونا در ولایت بلخ، قرنطینۀ شهر مزارشریف وارد سومین مرحله شده است. در این مرحله قیودات تازۀ بر گشت‌وگذار وضع شده و روشن نیست این مرحله چه زمانی پایان خواهد یافت.

منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ به خبرگزاری نشانه می‌گوید که رفت‌وآمد موترهای مسافربری از ولایت‌های دیگر به شهر مزارشریف متوقف شده و پولیس بلخ قیودات تازۀ را بر گشت‌وگذار شهروندان در این شهر وضع کرده است. آقای فرهاد می‌افزاید که مقام ولایت بلخ سه روز پیش به باشنده‌گان شهر مزارشریف اطلاع داده بود که با وضع قیودات تازه، تنها برای فروشگاه‌های موادغذایی و شماری از مراکز بهداشتی اجازۀ فعالیت داده می‌شود.

شهر مزارشریف در مرکز ولایت‌های شمال و شمال‌شرق کشور قرار دارد و همه‌روزه هزاران نفر به خاطر تداوی و یا دادوسُتد به این شهر رفت‌وآمد می‌کنند.

در همین حال، فرماندهی پولیس ولایت بلخ به باشنده‌گان شهر مزارشریف هشدار داده است که از گشت‌وگذار غیرضروری خودداری کنند؛ در غیر آن با برخورد پولیس روبه‌رو خواهند شد. عادل‌شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ به خبرگزاری نشانه می‌گوید: «در روزهای قرنطینه تنها به کسانی که بیماری جدی داشته باشند اجازه ورود به شهر مزارشریف داده می‌شود و در صورتی که مردم به فیصلۀ کمیسیون مبارزه با ویروس کرونا احترام نگذارند، پولیس مکلف است با آنان برخورد قانونی کند.»

آقای عادل می‌افزاید که قرنطینه مزارشریف وارد سومین مرحله شده است و هنوز روشن نیست که این مرحله چه زمانی پایان خواهد یافت.

بر اساس تازه‌ترین آمار، تاکنون 21 مورد مثبت ویروس کرونا «کووید 19» در ولایت بلخ ثبت شده است. درحال حاضر 11 بیمار در شفاخانۀ ویژۀ بیماران ویروس کرونا بستری هستند و 5 فرد مبتلا به ویروس کرونا در این ولایت جان باخته‌اند.