چهارمین نشست شورای عالی مصاحله ملی

سپیدار: خروج نیروهای خارجی فرصتی است برای تفاهم سیاسی در کشور

neshananews

01 May 2021

شورای عالی مصالحۀ ملی با استقبال از اعلامیۀ مشترک نماینده‌گان ویژۀ کشورهای عضو «ترویکا» اعلام کرده که خروج نیروهای خارجی فرصتی است برای یک توافق سیاسی در افغانستان.

سپیدار امروز (شنبه، یازدهم ثور) با نشر خبرنامه‌یی از اعلامیۀ مشترک کشورهای عضو ترویکای توسعه‌یافته (امریکا، چین، روسیه و پاکستان) استقبال می‌کند.

در خبرنامۀ سپیدار آمده است که شورای عالی مصالحۀ ملی از تلاش‌های کشورهای عضو ترویکا برای تسریع روند صلح در افغانستان استقبال می‌کند و انتظار دارد که این تلاش‌ها بتواند به یک توافق سیاسی میان طرف‌های درگیر جنگ در کشور بینجامد.

در خبرنامۀ سپیدار همچنان آمده که خروج نیروهای خارجی فرصت مناسبی را برای یک توافق سیاسی میان دولت و گروه طالبان فراهم ساخته است. بر اساس این خبرنامه، ادامۀ جنگ به سود هیچ گروهی نیست و به جز خون‌ریزی و تخریب زیربناهای کشور نتیجۀ دیگری در پی ندارد.

سپیدار در این خبرنامه از گروه طالبان می‌خواهد که به یک توافق سیاسی با دولت تن دهد؛ خواستی که بارها از سوی مقام‌های دولت افغانستان مطرح شده و مورد استقبال طالبان قرار نگرفته است.

این در حالی است که نماینده‌گان ویژۀ کشورهای عضو ترویکای توسعه‌یافته (امریکا، روسیه، چین و پاکستان) دیروز دربارۀ صلح افغانستان نشستی برگزار کرده‌اند. اعضای این نهاد با نشر اعلامیۀ مشترکی خواهان تسریع روند صلح در افغانستان شده‌اند.