هرات

شفاخانۀ ویژۀ «کووید 19» در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

neshananews

05 April 2020

مسوولان محلی ولایت هرات از تکمیل شدن کار ساختمانی شفاخانۀ «100بستر» ویژه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند.

دفتر رسانه‌یی والی هرات امروز یک‌شنبه، هفدهم حمل با نشر خبرنامۀ نوشته است که سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و عبدالوحید قتالی والی جدید هرات این شفاخانه را افتتاح کرده‌اند.

این شفاخانه به دستور رییس جمهور غنی با زیربنای بیش از دو هزار متر مربع زمین دولتی ساخته شده است. کار ساختمانی این شفاخانه در 20 روز تکمیل شده است. به نقل از خبرنامۀ مقام ولایت هرات، آقای دانش از سرعت عمل تیم‌های تخنیکی که مسوولیت ساخت این شفاخانه را برعهده داشتند، قدردانی کرده است.

این شفاخانه ۲۴ اتاق چهار نفری و ۱۲ اتاق یک‌نفری دارد. بر اساس تقاضای مسوولان صحی ولایت هرات این مرکز درمانی برای درمان و نگه‌داری افراد مبتلا به ویروس کرونا «کووید 19» ساخته شده است. همچنان برای معاینه‌خانه، لابراتوار، اتاق داکتران و اتاق پرستاران محل جداگانه درنظر گرفته شده است.

والی هرات می‌گوید قرار است وسایل طبی و تجهیزات پیشرفته برای این شفاخانه از خارج کشور تهیه شود. او اما زمان مجهز شدن این شفاخانه را مشخص نکرده است.

بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی مسوولان وزارت صحت عامه، درحال حاضر 349 نفر در 23 ولایت کشور مبتلا به ویروس کرونا «کووید 19» هستند. بیش‌ترین شمار این مبتلایان در ولایت هرات گزارش شده است. انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این مرکز درمانی، ظرفیت ارایۀ خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور افزایش یابد.