مجروح

شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشور از مرز ۱۲هزار بیمار گذشت

neshananews

27 May 2020

مسوولان وزارت صحت عامه می‌گویند که در یک شبانه‌روز گذشته ۶۲۵ واقعۀ جدید و مثبت ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. با ثبت این موارد جدید، شمار مبتلایان ویروس کرونا به ۱۲هزار و ۴۵۶ تن افزایش یافته است.

وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه، هفتم جوزا) در یک نشست خبری می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۹۹۴ نمونۀ مشکوک «کووید ۱۹» در آزمایشگاه‌های این وزارت بررسی شده است که از این میان 625 واقعۀ آن مثبت بوده است. به سخن او، در یک‌شبانه روز گذشته ابتلای ۳۶۰ نفر در کابل، ۱۰۸ نفر در هرات، ۵۰ نفر در بلخ، ۲۶ نفر در پروان، ۲۴ نفر در تخار، ۱۴ نفر در کنر، ۹ نفر در بغلان، ۹ نفر در پنجشیر، ۸ نفر در غور، ۸ نفر در لغمان، ۵ نفر در ننگرهار، ۲ نفر در بامیان و یک – یک مورد مثبت دیگر در ولایت‌های کندز و نیمروز، شناسایی شده‌اند.

آقای مجروح همچنان می‌افزاید که در 24 ساعت گذشته ۷ تن از مبتلایان ویروس کرونا در کشور جان باخته‌اند که با این ترتیب شمار مجموعی قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۲۲۷ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور دوباره صحت‌یاب شده‌اند. به این ترتیب شمار مجموعی بهبودیافته‌گان در کشور به یک‌هزار و ۱۳۸ تن افزایش یافته است.