نیروی امنیتی زخمی

شورای امنیت: حملات طالبان در هفتۀ گذشته جان 291 سرباز امنیتی را گرفته است

neshananews

22 June 2020

دفتر شورای امنیت ملی کشور اعلام کرده است که در هفت روز گذشته 291 سرباز امنیتی در پی حملات گروه طالبان جان باخته‌اند. این شورا هفتۀ گذشته را «خونین‌ترین» هفتۀ در نوزده سال پسین خوانده است.

در خبرنامۀ دفتر شورای امنیت ملی که امروز (دوشنبه، دوم سرطان) نشر شد، آمده است که جنگ‌جویان طالبان در هفتۀ گذشته 422 حملۀ تروریستی را در 32 ولایت کشور به راه‌ انداخته‌اند. به نقل از خبرنامه در این حمله‌های تهاجمی، 291 نیروی امنیتی جان باخته و 550 نیروی دیگر امنیتی زخمی شده‌اند.

افزون بر این، شورای امنیت ملی می‌گوید که در هفت روز گذشته ۱۴۸ فرد ملکی نیز در پی حمله‌های گروه طالبان کشته و یا زخمی شده‌اند. در خبرنامۀ شورای امنیت ملی آمده است: «به این اساس هفتۀ گذشته در نوزده سال پسین از بابت خشونت‌ها، خون‌بارترین هفته بوده است. این در حالی ا‌ست که طالبان به کاهش خشونت‌ها در برابر شهروندان کشور تعهد کرده‌اند و گفته‌اند که برای صلح کار خواهند کرد.»

با این حال، شورای امنیت ملی طالبان را در تعهدشان مبنی بر توقف «خون‌ریزی» ناکام عنوان می‌کند و خاطرنشان می‌سازد که این گروه هیچ تعهدی برای صلح در کشور ندارند. در خبرنامۀ این شورا همچنان آمده است ادامۀ کشتار و خشونت، دشمنی و مخالفت‌ها، طالب را در هر روستا و خانۀ کشور بیش‌تر تقویت کرده و روند مصالحۀ ملی و همدیگرپذیری را دشوار ساخته و به یک مرحلۀ پیچیده سوق می‌دهد.

شورای امنیت ملی کشور هشدار می‌دهد، در صورتی که میزان خشونت‌ها کاهش نیابد، تأمین صلح با مشکل و تأخیر روبه‌رو خواهد شد. گروه طالبان تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده‌اند. خشونت‌های جنگی از سوی طالبان در حالی افزایش یافته است که قرار بود هفتۀ گذشته مذاکرات مستقیم دولت با این گروه آغاز شود. این مذاکرات اما به دلیل تأخیر در رهایی زندانیان طالبان به تعویق افتاده است.