شورای امنیت ملی

شورای امنیت خواهان رهایی سربازان کوماندو پیش از رهایی 320 زندانی طالبان است

neshananews

29 August 2020

دفتر شورای امنیت ملی خواهان رهایی هرچه زودتر سربازان کوماندو از نزد طالبان است. این شورا می‌گوید، پیش از این که 320 زندانی‌ گروه طالبان از زندان‌های دولت آزاد شوند، طالبان باید اسیران قطعۀ کوماندوی حکومت را آزاد کند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی امروز (شنبه، هشتم سنبله) در توییتی نوشته است که هیچ تغییری در طرح دولت برای رهایی زندانیان طالبان ایجاد نشده است. آقای فیصل اما تأکید می‌کند که «طالبان قبل از این که دولت آزادی 320 زندانی طالب باقی‌مانده را آغاز کند، باید کماندوهای ما را که در دست آن‌ها است آزاد کنند.» به باور آقای فیصل، اکنون مسوولیت طالبان است که دست به اقدام بزنند و برای رسیدن به صلح تلاش کنند.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی در حالی رهایی ۳۲۰ زندانی طالبان را به رهایی کوماندوهای حکومت که نزد طالبان زندانی هستند، مشروط کرده است که دو روز پیش محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجۀ کشور گفته است که روند رهایی 400 زندانی باقی‌ماندۀ طالبان تا پایان هفتۀ روان تکمیل خواهد شد.

قرار است پس از تکمیل شدن روند رهایی زندانیان طالبان مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود. از سوی دیگر، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی نیز در پایان هفتۀ گذشته گفته است که احتمال دارد مذاکرات بین‌الافغانی در هفتۀ روان آغاز شود.