شورای امنیت سازمان ملل متحد

شورای امنیت سازمان ملل خواهان توقف فوری حمله‌های هدف‌مند در افغانستان شده است

neshananews

13 March 2021

شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتقاد از افزایش حمله‌های هدف‌مند در افغانستان بر پایان فوری این حمله‌ها تأکید می‌کند.

اعضای این شورا دیروز (جمعه، 22 حوت) با نشر خبرنامه‌یی افزایش حمله‌های هدف‌مند در افغانستان را محکوم کرده‌اند. در خبرنامۀ این شورا آمده است که همزمان با آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در دوحه، حمله‌های هدف‌مند در داخل افغانستان افزایش یافته است؛ حمله‌هایی که به باور این سازمان بیشتر فعالان مدنی، خبرنگاران، عالمان دین، دادگران و فعالان حقوق بشری را هدف قرار می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد خاطرنشان می‌سازد که حمله‌های هدف‌مند در افغانستان باید هرچه زودتر پایان یابد و دو طرف درگیر جنگ در این کشور خشونت‌های جاری را توقف دهند و به آتش‌بس سرتاسری تن بدهند.

بنابر خبرنامۀ شورای امنیت، همۀ طرف‌های صلح افغانستان باید برای یافتن یک راه حل صلح‌آمیزی برای پایان جنگ در این کشور تمرکز کنند. این شورا مشارکت زنان در روند صلح را ضروری می‌داند و می‌افزاید که این قشر باید در همۀ مراحل گفت‌وگوهای صلح دخیل باشند و دستاوردهای آنان نباید در این روند نادیده گرفته شود.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی از افزایش حمله‌های هدف‌مند در افغانستان انتقاد می‌کند که میزان این حمله‌ها در ماه‌های پسین در کشور به شدت افزاش یافته است.

مسوولان نهادهای امنیتی کشور، طالبان را عامل این حمله‌ها می‌دانند. گروه طالبان اما تاکنون دست داشتن در حمله‌های هدف‌مند در کشور را نپذیرفته است.