انفجار ماین در غزنی

شورای امنیت: طالبان با افزایش خشونت‌ها روند مذاکرات مستقیم را دشوار ساخته‌اند

neshananews

12 July 2020

دفتر شورای امنیت ملی کشور در واکنش به کشته‌شدن افراد ملکی در ولایت غزنی، می‌گوید که گروه طالبان با افزایش خشونت‌ها روند مذاکرات مستقیم صلح را مختل و دشوار ساخته‌اند.

دفتر شورای امنیت امروز (یک‌شنبه، ۲۲سرطان) با نشر یک اعلامیه در واکنش به کشته‌شدن افراد ملکی در انفجار ماین کنار جاده‌یی در مسیر ولسوالی جغتوی ولایت غزنی، می‌گوید: «هدف قرار دادن زنان، کودکان، مسافران و افراد بی‌گناه افغانستان از سوی گروه‌های ترویستی جنایت نابخشودنی است و این گروها به خاطر ایجاد ترس و وحشت از هیچ ابزاری دریغ نمی‌ورزند.» دفتر شورای امنیت ملی خاطرنشان می‌سازد که گروه طالبان در نقاط مختلف کشور خشونت‌های‌شان را در برابر شهروندان کشور افزایش داده و روند گفت‌وگوهای مستقیم را «مختل و دشوار» ساخته‌اند.

این در حالی است که دفتر رسانه‌یی ولایت غزنی با نشر خبرنامه‌یی گفته است که حوالی ساعت چهار عصر دیروز (شنبه، ۲۱سرطان) در درۀ قیاق ولسوالی جغتو این ولایت یک موتر مسافربری نوع «فلانکوچ» حامل غیرنظامیان با ماین کنار جاده‌یی طالبان برخورد کرده است که در نتیجۀ آن شش غیرنظامی به شمول زنان و کودکان کشته شده و ۸ تن دیگر زخمی شده‌اند. دفتر شورای امنیت این عمل را محکوم کرده است. اما گروه طالبان تاکنون در مورد این رویداد چیزی نگفته‌اند.