عبدالله ایران

شورای عالی مصالحۀ ملی: ایران از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند

neshananews

19 October 2020

شورای عالی مصالحۀ ملی کشور اعلام کرده است که مقام‌های ایرانی در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس این شورا حمایت کشورشان را از تلاش‌های صلح در افغانستان اعلام کرده‌اند.

شورای عالی مصالحۀ ملی شام دیروز (یک‌شنبه، 27 میزان) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که عبدالله عبدالله، رییس این شورا با محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران و محمد باقر قالی‌باف، رییس مجلس شورای اسلامی این کشور دیدار کرده است. در این دیدار وزیر خارجۀ ایران تأکید کرده است که کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

به نقل از خبرنامه، وزیر خارجۀ ایران خاطرنشان ساخته است که تأمین صلح و ثبات در افغانستان به نفع ایران خواهد بود و این کشور از هر تلاشی که به ثبات منطقه‌یی بینجامد، حمایت می‌کند.

همچنان محمد باقر قالی‌باف، رییس مجلس ایران نیز در دیدار جداگانه با رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، حمایت مجلس شورای ایران را از تلاش‌های صلح در افغانستان اعلام کرده است.

بر اساس معلومات دفتر رسانه‌یی شورای عالی مصالحۀ ملی، آقای قالی‌باف تأکید کرده است که هر تلاشی که به صلح پایدار در افغانستان بینجامد، به نفع ایران خواهد بود و این کشور از آن حمایت می‌کند.

گفتنی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور بر اساس دعوت رسمی دولت ایران دیروز به این کشور سفر کرد. او تقویت اجماع منطقه‌یی پیرامون صلح را از اهداف سفرش به این کشور عنوان کرده است. آقای عبدالله از این پیش برای جلب حمایت کشورهای منطقه به هند و پاکستان نیز سفر کرده است.