images (2)

شینواری: در 7 روز گذشته 2 هزار و 367 جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند

neshananews

07 July 2021

اجمل عمر شینواری، سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی کشور می‌گوید که در جریان یک هفتۀ گذشته 2 هزار و 367 جنگ‌جوی گروه طالبان در کشور کشته شده‌اند.
آقای شینواری امروز (چهارشنبه، شانزدهم سرطان) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که این جنگ‌جویان طالبان در پی 278 عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در هفت ولایت کشته شده‌اند. او از این ولایت‌ها نام نمی‌برد.
سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی اضافه می‌کند که بیش از 1 هزار و 400 جنگ‌جوی طالبان نیز در این عملیات‌ها زخمی شده‌اند. به بیان او، 28 عضو مهم گروه طالبان نیز در میان این افراد شامل‌اند.
او با اشاره به حمله‌های طالبان به افراد ملکی می‌گوید که این گروه در‌ یک هفتۀ گذشته پنج حملۀ انتحاری، 70 حملۀ انفجاری و 24 ترور مسلحانه را در کشور انجام داده‌اند. به بیان او، 43 فرد ملکی در پی این حمله‌های طالبان جان باخته و 170 تن دیگر زخم برداشته‌اند.
سخنگوی نهادهای امنیتی با اشاره به بسیج‌های مردمی علیه طالبان اضافه می‌کند که در یک هفتۀ اخیر صدها شهروند کشور در ولایت‌های پکتیا، نورستان، غور، لوگر، هرات، بغلان، سمنگان، ننگرهار، کاپیسا، قندهار و زابل علیه این گروه بسیج شده‌اند.
این بسیج‌های مردمی علیه طالبان در حالی صورت گرفته است که طالبان اخیراً حمله‌های خود را افزایش داده و برخی از ولسوالی‌ها را در ساحات دوردست تصرف کردند.