ولسوالی غوریان

طالبان با حمله بر یک مرکز تولید برق در هرات دو نگهبان آن را کشتند

neshananews

12 November 2020

منابع محلی در ولسوالی غوریان ولایت هرات می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان بر مرکز فرعی تولید برق در این ولسوالی حمله کرده و دو نگهبان این مرکز را کشته‌اند.

یک منبع معتبر محلی که نمی‌خواهد نامش فاش شود، می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت هشت شب گذشته (چهارشنبه، ۲۱ عقرب) در منطقۀ «گندم‌منه» از مربوطات ولسوالی غوریان رخ داده است. به گفتۀ این منبع، طالبان پس از حمله بر این مرکز برق، بخش زیادی از امکانات و تجهیزات آن را تخریب کرده‌اند.

شورای ولایتی هرات نیز وقوع این رویداد را تأیید می‌کند. محمد سردار بهادری، نمایندۀ مردم هرات در شورای ولایتی می‌گوید که در نتیجۀ این رویداد دو نگهبان این مرکز فرعی تولید برق کشته شده و دو تن دیگر آنان ناپدید شده‌اند. او می‌افزاید که احتمال می‌رود جنگ‌جویان طالبان این افراد را به اسارت گرفته باشند.

از سوی دیگر، منابع مردمی در ولسوالی غوریان تأکید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان پاسگاه نیروهای محافظ این مرکز برق را به آتش کشیده‌اند. مسوولان محلی تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند. گروه طالبان نیز تا این دم در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

غوریان در غرب هرات تا چند ماه پیش یکی از ولسوالی‌های امن این ولایت به شمار می‌رفت. اما با آغاز سیاست دفاع فعال از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، این ولسوالی تاکنون چندین بار در مرز سقوط قرار گرفته است.